Академічна доброчесність
Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
На виконання ст. 42 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VІІІ, рішенням педагогічної ради (протокол № 2 від 30.08.2023р.), з метою дотримання професійних стандартів та етичних принципів учасників освітнього процесу у закладі освіти затвердженні наступні матеріали:
Положення про академічну доброчесність ЗПШ "Прогрес"
ДО УВАГИ, ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ ТА БАТЬКИ!
Дистанційне навчання – це час, коли й учні, і педагоги повинні толерувати академічну доброчесність, але ми знаємо, що водночас це великі можливості для списування та плагіату.
Тож певні педагогічні прийоми, про які йтиметься нижче, допоможуть спонукати дітей чесно й самостійно виконувати завдання, якщо вчитель/ка:
🔸заохочуватиме та підтримуватиме дітей, коли бачитиме, що робота виконана самостійно, хоч і не ідеально;
🔸даватиме робочі завдання, де рівень складності наростає від елементарного до дуже складного (якщо дитина виконала завдання лише до половини, вчитель/ка дякуватиме за виконану роботу та пояснить складніший матеріал додатково);
🔸даватиме індивідуальні завдання кожному хоча б раз на кілька тижнів, як ваіріант – вибірково;
🔸даватиме завдання з готовими відповідями з проханням спробувати спочатку виконати завдання самостійно, не підглядаючи, а якщо щось незрозуміло — звернутися за роз’ясненнями до вчителя/вчительки;
🔸даватиме завдання, які передбачають особисті міркування та висловлення власної думки дитини, а не вибір із готових відповідей.
Отже, найголовніша профілактика списування — розумна помірність навантаження.
📌Учителям варто пам’ятати, що діти списують через надмірну кількість завдань, особливо за умови, коли вправи перевантажені теорією й одноманітні.
📌Учителям, особливо під час дистанційного навчання, коли учні значну кількість матеріалу мають опанувати самостійно, варто чітко вимірювати та прогнозувати час, який знадобиться дітям на виконання завдань.
📌Учителям необхідно узгоджувати в педколективі графік перевірних робіт, щоб зберігати рівномірний розподіл навантаження протягом робочого тижня.
Не забуваймо щодо ролі батьків у такому важливому питанні й дамо поради їм:
🔸Батькам необхідно постійно цікавитися навчанням дітей як у них самих, так і звертатися до класних керівників, учителів-предметників.
🔸Батькам також потрібно пояснювати дітям необхідність самостійного виконання завдань із предметів шкільного курсу.
🔸Батькам належить бути учасниками шкільного життя, брати участь у заходах, спрямованих на дотриманням академічної доброчесності їніми дітьми.
ВАЖЛИВО: лише спільними зусиллями ПЕДАГОГІВ і БАТЬКІВ навчання для дитини не буде обтяжливим і таким, що не спонукатиме учня до порушення ним засад АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ!
Методичні вказівки для вчителів “Виховуємо академічну доброчесність в школі” розроблених в рамках Проекту Наталією Шліхтою та Іриною Шліхтою